PRISER

Priserna på hemsidan är bara cirkapriser och inte bindande. Moms (25 %) är inräknad i alla priser. Om momsen ändras, justeras våra priser motsvarande. Vi reserverar oss för pris- och konstruktionsändringar samt reservation mot tryckfel.

BETALNINGSVILLKOR

Beställning av pergola innebär 20% i handpenning vid order eller enligt offert, resterande vid leverans (mot efterkrav) alternativt förskottsbetalning på hela beloppet. Inbetald handpenning räknas som bekräftelse på beställning.

LEVERANS

OBS! Samtliga leveranstider är approximativa och beräknas från det att ordern är bekräftad (betalningen är registrerad), ej från orderdatum. Lagervaror levereras omgående från vårt lager eller från fabrik. Eftersom vissa av våra produkter är handbyggda kan leveranstider för tex utekök variera.
Normalt är leveranstiden för en pergola 4-6 veckor (beror på säsong). Tid för frakt ut till kund tillkommer samt eventuell inväntan på montage. Leveranstid för pooltak är normalt 5 veckor och kan vara längre under högsäsong.

Vid synliga transportskador ska detta noteras direkt vid mottagandet på fraktsedeln. (Gäller även pallskada).Vid transportskador som inte är direkt synliga vid leverans, måste detta anmälas till transportbolaget eller Poolharmoni Norden AB inom 5 arbetsdagar från leveransdagen.

FRAKTVILLKOR

Fritt på bil till Er adress (garageuppfart) gäller vid fraktfri leverans. Fritt vårt lager vid icke fraktfri leverans.
OBS! Vid leverans av pooltak krävs en kranbil, denna måste bokas direkt av kund eller via hjälp från Poolharmoni.

INSTALLATION/ENTREPRENAD

Poolharmoni Norden AB utför alla monteringar av pergola själva eller via utbildad underentreprenör/åf.

Rekommenderad installatör/entreprenör är ansvarig för att arbetet utförs korrekt. All dialog angående installation/entreprenad skall föras direkt med installatör/entreprenör. Kullapool AB fakturerar kunden för installationsarbete vid totalentreprenad.

Äganderätt vid ej fullbetald produkt

Alla produkter som levereras till kund är i Poolharmonis ägo tills dess att de är fullbetalda enligt slutsumman på offert/orderbekräftelse. Detta gäller även installerade produkter och Poolharmoni är i sin fulla rätt att montera ned och hämta hem installerade produkter som ej är fullbetalda.

RETURER

Vid retur av vara görs ett returavdrag på 30 %. Returfrakt betalas av kund. Returer måste returneras i oskadat originalemballage. Specialbeställningar (ex. liner med specialmått) kan ej returneras.

OBS! returnerade varor skall skickas med företagspaket till Orangeriet, . Vi har ej möjlighet att hämta ut gods som skickats till utlämningsställen.

GARANTIER

Under förutsättning att köparen följer monterings- och skötselanvisningar i enlighet med säljarens instruktioner, har alla våra produkter två års garanti på eventuella tillverknings- och materialfel från leveransdagen, detta gäller ej delar som byts ut på garanti. Utevision Norden AB (tidigare Poolharmoni Norden AB) har ensamrätt att bedöma om kunden har använt produkten i enlighet med våra skötselanvisningar eller om kunden varit oaktsam och/eller vårdslös.

Garantivillkor

Tack för att du valt att köpa en produkt av oss. Under förutsättning att köparen följer monterings- och skötselanvisningar i enlighet med säljarens instruktioner, har alla våra produkter två års garanti på eventuella tillverknings- och materialfel från leveransdagen. Detta gäller även delar som bytts ut under garantitiden. Variationer kan förekomma beroende på produkt.

Produkten skall vara använd med gott omdöme och i normal omfattning. Utevision Norden AB (tidigare Poolharmoni Norden AB) har ensamrätt att bedöma om kunden har använt produkten i enlighet med våra skötselanvisningar eller om kunden varit oaktsam och/eller vårdslös.
Eventuella fel skall anmälas omedelbart efter att det upptäckts. Alla garantier är personliga och garanti gäller endast den första köparen och garantier kan aldrig överlåtas till någon annan privatperson eller juridisk person. För att garanti skall gälla måste även den första köparen vara skriven på adressen där produkten är installerad.

Servicevillkor

Vid beställning av service eller undersökning av en produkt som är skadad undersöker Poolharmoni Norden AB(numera kallat Utevision Norden AB) produkten och bedömer huruvida skadan är garantiservice eller ej. Om ärendet inte bedöms vara en garanti kommer Poolharmoni Norden AB att offerera ett pris för reparationen inklusive framkörningsavgift, milersättning och timkostnad för att reparera produkten och byta ut skadade delar. Om kunden inte accepterar offerten kommer Poolharmoni Norden AB att fakturera sina kostnader för framkörningsavgift, eventuell demontering hos kund, milersättning, felsökning och nedlagd arbetstid i verkstaden. Vägrar kunden att betala så förbehåller sig Poolharmoni Norden AB att behålla produkten i enlighet med lagen om retentionsrätt tills betalning har erhållits från kunden. Är fakturan inte betald inom 3 månader trots påminnelser äger Poolharmoni Norden AB rätt att sälja den skadade produkten och behålla ersättningen från försäljningen som en kompensation för sina kostnader för servicearbetet. Skadade produkter kan inte lagras på verkstaden eftersom lager är kostsamt och det inte finns utrymme för att lagra kunders produkter.

REKLAMATIONER

Innan eventuell reklamation, kontrollera att ni inte missat något i Poolharmonis köpevillkor. Reklamation av vara skall ske så snart felet upptäcks eller inom skälig tid. Vid reklamation av vara måste varan skickas till Poolharmoni Norden AB för kontroll/reparation innan vi skickar ny vara. Om köparen vill ha en ny vara skickad innan vi fått den gamla måste kunden betala varan, vi skickar ev. kredit när vi mottagit den reklamerade varan och godkänt reklamationen. Alla reklamationer skall göras skriftligen på Kullapools för reklamationer avsedda blankett. Den kan skickas till dig via E-post eller vanlig post. Posta reklamationsblankett, inköpskvitto och foto på skada. Foto går också bra att e-posta till info@kullapool.se

SKADESTÅND – ERSÄTTNING

Poolharmoni Norden AB ersätter inte kostnader som uppstår för kund (ex. hantverkare, lastbilar som krockar, markentreprenörer osv.) vid ev. sen leverans, fel i leverans, trasigt gods eller annan orsak av vad slag det än må vara.
Vi rekommenderar att du som kund beställer varorna i god tid innan montering och säkerställer att allt gods är rätt och helt så att inga problem uppstår vid monteringen.

FORCE MAJEUR

Poolharmoni Norden AB ansvarar inte för förseningar eller prisändringar som sker på grund av krig, eldsvåda, pandemier, valutarestriktioner, terroristattacker, tekniska fel i el-, tele- och dataförbindelser eller fel i leveranser från underleverantörer eller några andra omständigheter som är utom vår kontroll. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som ger befrielse från skadestånd och andra påföljder.

NYHETSBREV
Anmäl er gärna till vårt nyhetsbrev här